Beneficiile saunei

Acum că, încet încet, lumea revine la normalitate, ne putem bucura cu adevărat de o zi relaxantă la SPA, de jacuzzi, piscină și saună. Chiar dacă vara ne trage cu ochiul, iar oportunitățile de a ne relaxa într-un concediu sau chiar într-un weekend sunt nenumărate, nu trebuie să lăsăm deoparte și acele mici activități de care ne bucurăm în sezonul rece, cum ar fi saunele, deoarece, acestea, aduc o serie de beneficii organismului nostru.

Sauna, sau terapiile prin căldură, au fost folosite de mult timp pentru vindecare și bunăstare. Sauna este o încăpere mică, proiectată special pentru a menține o temperatură stabilită, de 70-90 grade Celsius. Ceea ce face ca șederea să fie suportabilă, este faptul că aerul este uscat, iar căldură ridicată tinde să meargă în sus. De-a lungul timpului, au fost inventate diferite tipuri de saune, uscate și umede, sau chiar cu infraroșu, care furnizează căldură directă corpului.

Indiferent de tipul de terapie cu saună pe care îl alegeți, beneficiile asupra organismului sunt similare și presupun: eliberarea endorfinelor, lărgirea vaselor de sânge pentru a îmbunătăți circulația și fluxul sanguin, creșterea ritmului cardiac, creșterea și îmbunătățirea performanței atletice și multe altele.

Iată câteva beneficii ale saunei

  1. Ameliorează insomnia

    O sesiune de saună îmbunătățește calitatea somnului deoarece temperaturile ridicate ajută la eliberarea endorfinelor. Acestea au un rol esențial în relaxarea fizică dar și psihică, prin ameliorarea tensiunii și a stresului.

  2. Îmbunătățește circulația sângelui

    Temperatura ridicată pe care o găsim într-o saună, face ca bătăile inimii să se accelereze, iar totodată vasele de sânge să se dilate. Acest lucru ajută sângele să circule mai ușor în întreg organismul.

  3. Ajută organismul să se recupereze

    După un antrenament sau după o zi de muncă care presupune efort fizic, câteva minute de șezut în saună este tot ceea ce organismul are nevoie pentru a se reface, și pentru a nu resimți urmările în următoarea zi. Sauna este extrem de recomandată în special atleților, deoarece, prin îmbunătățirea fluxului sanguin, se transmite mai mult sânge către inimă, ceea ce duce la o creștere a plasmei și a volumui de celule roșii din sânge. Acest proces furnizează mai mult oxigen în tot corpul, ceea ce ajută la îmbunătățirea performanței atletice.

  4. Te relaxează

    Saunele au fost utilizate în mod tradițional pentru a produce un sentiment de relaxare. Acest fenomen se datorează faptului că, atunci când intrați într-o saună, temperatura pielii și pulsul crește iar vasele de sânge se dilată, astfel, există o creștere a fluxului de sânge către piele. Atunci, sistemul nervos simpatic devine mai activ, pentru a reuși să mențină un echilibru de temperatură în corp. Totodată, la temperaturi ridicate, corpul devine mai puțin perceptibil la durere iar mușchii, inclusiv cei ai feței și ai gâtului, devin relaxați.

  5. Te revigorează

    Utilizarea unei saune uscate vă poate face să vă simțiți revigorați. În timpul unei sesiuni la saună, vasele de sânge se relaxează și se dilată, ceea ce duce la reducerea tensiunii la nivelul articulațiilor, dar și la ameliorarea durerilor musculare. De asemenea, studiile au arătat faptul că saunele ajută și persoanele cu dureri cronice și artrită.

  6. Te energizează

    S-a dovedit faptul că o anumită cantitate de căldură are un impact pozitiv asupra mitocondriilor, alimentând celulele și ajutând organismul să producă în mod natural mai multă energie.

  7. Detoxifiază organismul

    Deoarece majoritatea dintre noi nu avem o activitate fizică solicitantă în viața de zi cu zi, nici transpirația nu prea își face apariția. Cu toate că nu este plăcută, trebuie să știți că transpirația profundă prezintă multiple beneficii dovedite pentru sănătate, deoarece elimină toxinele din organism și substanțele dăunătoare precum cupru, plumbul, excesul de zinc.

  8. Curăță pielea

    Folosită ca una dintre cele mai vechi strategii în curățarea pielii, baia termică ajută corpul să transpire, moment în care piele se curăță prin eliminarea celulelor moarte. Rezultatul o sa fie surprinzător: piele mai fină, mai catifelată și mai strălucitoare.

Acum că ați văzut de câte beneficii se bucură organismul nostru atunci când mergem la saună, haideți să vedem care sunt cele mai utile sfaturi pe care trebuie să le știți înainte de a intra într-o saună:

>> încercați să evitați accesul în saună dacă ați consumat alcool sau produse alimentare cu un miros puternic.

>> înainte de a intra în saună, nu uitați să vă opriți pe la dușul de lângă, pentru a îndepărta eventualele impurități de pe piele, și pentru a pregăti pielea să transpire mult mai ușor. 

>> nu intrați în saună cu papucii, iar prosopul nu trebuie să vă lipsească. Pentru o bună igienă, așezați-vă doar pe prosop.

>> dacă în saună se regăsesc mai multe persoane din grupuri diferite, încercați să păstrați liniștea, pentru a putea oferi ocazia fiecărei persoane de a se relaxa, medita și savura câteva momente de liniște.

>> șederea în saună nu ar trebui să fie mai lungă de 15 minute, fără pauză, pentru a nu suprasolicita organismul.

Chiar dacă sauna aduce o serie de beneficii pentru organism, trebuie să știți că atunci când nu este utilizată cu măsură, poate provoca o serie de probleme. 

Care sunt riscurile la care ne expunem când mergem la saună?

>> deshidratarea – reprezintă unul dintre cele mai mari riscuri, deoarece, temperaturile ridicate ne fac sa transpirăm în exces. – asigură-te că bei suficientă apă și înainte dar și după o sesiune de saună.

>> hipertensiune – atunci când asociem sauna cu apa rece sau baia în piscină, suntem expuși la hipertensiune.

>> amețeli și greață.

Pe lângă aceste riscuri, trebuie să știți că este foarte important să discutați cu medicul înainte de a merge la saună, dacă suferiți de afecțiuni cardiovasculare.

Dacă v-ați hotărât să vă rezervați câteva zile de relaxare cu saună, vă invităm la un sejur la Montana Resort & SPA, unde aveți la dispoziție saună finlandeză, saună cu infraroșu, saună cu aburi, grotă salină și jacuzzi gigantic. 

Surse:
https://www.healthline.com/
https://headsuphealth.com/

CUM NE GĂSIȚI

Montana Resort & SPA - locul ideal pentru o vacanță relaxantă la munte.

Montana Resort & Spa, Colibița 99, Colibița 427007, Jud. Bistrița-Năsăud, România

Tel: 0790 88 00 33

E-mail: info@montanaresort.ro

Support: www.montanaresort.ro

Back to Top